sitting.waiting.wishing.

att länder kan göra sån skillnad på visumansökningar.
vad gäller usa, så skall du personligen besöka ambassaden. du blir intervjuad, bedömd, klart genomskådad. du skall sälja in dig själv, för att bli beviljad inträde i deras paradis..
too much you might say.
samtidigt blir det verkligt. du frågar inte om du kan få turista runt, skrapa på ytan. nej du frågar om du kan få bli en del av deras samhälle, leva deras liv, om än för en liten stund.
big deal.

när du vill till australien knappar du in några uppgifter på ambassadens hemsida. tyska ambassadens hemsida. betalar online och väntar. hoppas på det bästa. här hjälper inga finbyxor, kammat hår och påklistrat leende.
all are equal in front of our judge.

jag har knappat in mina uppgifter. jag har betalt. nu väntar jag - och hoppas.
en otrolig förväntan som gör att magen pirrar på det där goa sättet överröstar sorgen i mitt hjärta.
idag går jag på moln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0